>Our biasa2 aje Monday

>

Malam ni I masak nasi goreng with BBQ chicken parts. Ada chicken skewer, chicken sausage, marinated chicken tenderloins and chicken wings.

But, takdelah I serajin itu untuk buat all those chickens. I beli aje yang dah siap marinated and then tinggal bbq aje kat rumah, hehehe.

Nasi goreng tu pun I pakai ready-made paste aje. I tinggal masak nasi, diced the veges and goreng them all.

Tadi I kemas the pantry and I found so many macam2 jenis ready-made pastes yang I beli masa tengah sale, konon2nya nak guna everytime I masak lah.

But, sentiasa terlupa nak guna until dah nak luput tarikh nya, hikhikhik. So, for the next few days, I akan masak guna ready-made pastes aje lah to clear up the stock and the pantry (so I can add more stuff later Open-mouthed smile).

 

IMG_8627

The nasi goreng with colourful veges. Miss 7 kata kat I yang dinner malam ni tak healthy sangat sebab takde sayur. I said to her, “what were those colourful things in your rice? I know they looked like the colours of traffic lights but they are definitely veges Smile.” She said, “Oh yeah! I didn’t notice them.”

See, kalau you diced them finely and put them among the rice, they’ll gobble them up, hehehe.

IMG_8631

Malam ni I masak guna the BBQ yang dah lama sgt we all tak guna tu.

And dah seminggu tak tayang the lunchboxes, malam ni I tayang again.

Cuba teka, sape tekak melayu and sape tekak mat saleh kat rumah ni? Hehehehe….

IMG_8632

chicken and salad sandwich, popcorn, apple and jam biscuits.

IMG_8636

Nasi goreng with chicken, apple, corn cakes and chips.

IMG_8637

Muesli for breakfast, plum and bosc pear and nasi goreng with chicken.

Yang sorang tu kan mintak mahap lah dia nak bawak nasi goreng pergi sekolah. Hari2 I bagi sandwich pun takpe. Yang lagi sorang tu, kalau I bagi nasi goreng dengan baked chicken untuk lunch, happy giler dia, hahahaha.

Yang lagi sorang tu, sentiasa happy tak kisah I nak bagi apa pun (as long as it’s not mee goreng lah unless dah takde langsung benda yg dia boleh bawak utk lunch Winking smile).

Leave a Reply

